|
Bonsai Obert El Bonsai en català a l'abast de tothom
|
| Veure tema anterior :: Veure tema següent |
| Autor |
Missatge |
Silvertree Fulla Tendra

Registrat: 27 Oct 2009 Missatges: 27
|
Publicat: Dc Jul 21, 2010 6:21 pm Assumpte: Sageretia amb multiples problemes! |
|
|
Doncs si, surto del foc(Carmona) per caure a les brases(sageretia), no entenc que li pot passar, se li asequen les fulles exteriors, pero les interiors mes aprop del tronc estan bé, procuro sempre que tingui el terra humít i amb la asafata de plastic faig el micro clima, no li toca el sol... només crec que poden ser dues coses, o el 3 en 1(funguicida, aracnicida e insecticida) que li vaig llençar un parell de cops i li hagi causat cremades a les fulles fins asecarles o potser... algun tipus de parasit... en el sol veig com uns cucs blancs quasi microscopics... :S que es velluguen, la primera vegada vaig veurels en la asafata, en el aigua inmobils, vaig pensar que era algun tipus de brosa, pero n'he vist algun treiene el cap per la terra, ara posare fotos.
Ara la tinc a dintre i no se si deixarla a dintre per si es el exces de calor, encara que tingui aire acondicionat a 26 graus no li toca el aire ni la corrent d'aire que genera el aire, o deixarlo fora amb la calor i veure com respon...
Poso imatges i em dieu el que. Salutacions Silvertree
P.D.:Ara no se que fer, si tallar les branques de les zones "malmeses" o si fer una defolació ja que es la epoca... :S o deixarlo tal com esta...
El arbre encara no sembla que vulgui anarse al altre barri, pero com no esbrini el que li passa agafara els trastos i s'en anira.
Aqui veiem una de les Zones mes afectades per el asecament, hi han unes poques fulles que es salvin.
Aqui tenim unes fulles que estan intactes, en perfecte estat.
Aquí podem observar fulles mig cremades, de la part mes alta del arbre.
Una del Arbre en general
En aquesta imatge, en la asafata podem veure aquets cucs blancs, que no se identificarlos, no se el que son....
Mes cucs blancs.
 _________________ 盆栽はげじゅつです。"bonsai wa gejutsu desu."
El Bonsai és ART! |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
AMADE Branquilló
Registrat: 09 Mar 2008 Missatges: 198 Ubicació: Manresa zona 9b
|
Publicat: Dj Jul 22, 2010 9:09 pm Assumpte: |
|
|
hola company, no se si el 3 en 1 tindra res a veure peró el que si et puc dir es que te exces d'aigua (i molta)
aviam si u esplico be........... per crear el microclima d'umitat has posat aigua amb una safata sota de la torreta, a les hores i per capilaritat les potes de la torreta ban chuclant aquesta aigua produint un exces de rec ademes per culpa d'aquet exces posiblement ha produit algun fong i ha podrit algunes arrels el cual esta generant aquet tipus de problema
soluçió................ per començar, treuli aquesta safata ó mira de que sempre estigui seca
li auras de posar algun producte fungiçida de sol per intentar parar el fong
posar el arbre a semihonbra pero fora de casa
i si t'enrecordes d'alguna coseta de misa........ tambe ajuda moralment
et desitjo sort amb l'arbret, macu per cert _________________
  |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
Silvertree Fulla Tendra

|
Publicat: Dj Jul 22, 2010 9:36 pm Assumpte: |
|
|
A veure, l'aigua de la asafata no toca el forat de drenatge, amb la calor que fot a fora s'aseca amb un moment i es el aigua que sobre del drenatge la que esta en la asafata, jo nomes la rego quan la terra esta seca. He llegit que problemes de fongs les fulles s'arruguen pero es mantenen tendres, pero es que estan ben seques, fan crec-crec quan les aixafo amb els dits... perque la ceramica toqui al aigua no pot atravesarla fins arribar a la terra, dic jo vaja.
Salutacions i Gracies. _________________ 盆栽はげじゅつです。"bonsai wa gejutsu desu."
El Bonsai és ART! |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
AMADE Branquilló
|
Publicat: Dj Jul 22, 2010 10:33 pm Assumpte: |
|
|
jo nomes te dic el que veig a les fotos, tens mes fulles pansides i la punta d'algun brot decaigut (3ª foto), que fulles seques (que aixo si que pot ser del SPRAY)
respecte a l'aigua de la safata......... pots fer una prova agafa una safata li poses aigua, despres poses una torreta sense res dis de la safata sense que arribi als forats, i veuras com la part baixa de la torreta es totalment molla i l'aigua va pujant amunt per capilaritat
segons de que sigui el material del drenatje s'empapa tot daigua
si es que fas la prova....... ja em donaras la raó _________________
  |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
Silvertree Fulla Tendra

|
Publicat: Dv Jul 23, 2010 5:39 pm Assumpte: |
|
|
Ja li he tret la asafata i li he posat una sense res a sota, per veure si era aixó que dius, anire a buscar un fungicida i algun vitaminic perque tregui arrels i a veure que passa. _________________ 盆栽はげじゅつです。"bonsai wa gejutsu desu."
El Bonsai és ART! |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
Ireneu Webmestre

Registrat: 13 Abr 2007 Missatges: 437 Ubicació: L'Hospitalet de Llob. (Barcelona) Zona 10A.
|
Publicat: Ds Jul 24, 2010 8:42 pm Assumpte: |
|
|
Les sagereties són molt delicades, i és possible que tingui tot una mica a veure: l'excés d'humitat a la torreta, l'insecticida que has fet servir i potser una temperatura elevada.
Com diu l'Amade, possiblement el problema principal sigui l'excés d'humitat, però segons al lloc on la tinguessis és possible que també hagi tingut un cop de sol.
Mira de deixar que s'assequi la terra abans de regar, i evita-li el sol directe.
Ja et dic jo que les sagereties tenen molta mala baba...
A veure si tens sort i la salves!
-Ireneu- _________________ - Bonsai vol dir, sobretot, amor als arbres. - |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
Silvertree Fulla Tendra

|
Publicat: Ds Jul 24, 2010 9:50 pm Assumpte: |
|
|
Doncs si Irineu, ara mateix ja no esta en la asafata plena d'aigua, le posat dintre a la meva habitacio, mantenc la temperatura a 26 graus, la vaig humificant el follatge, i a veure com reacciona, l'aire acondicionat es un problema amb el asecament del ambient, pero la vaig mullant 3 cops al dia per el fullatge i no li toca l'aire directe. _________________ 盆栽はげじゅつです。"bonsai wa gejutsu desu."
El Bonsai és ART! |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
AMADE Branquilló
|
Publicat: Dv Jul 30, 2010 3:15 pm Assumpte: |
|
|
com el tenim aquet arbret,  _________________
  |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
Silvertree Fulla Tendra

|
Publicat: Dv Set 03, 2010 12:08 am Assumpte: |
|
|
Em temo lo pitjor, ja que esta amb totes les fulles seques... pero el tronc no sembla pas asecarse, no ho entenc, vaig tenirlo un parell de setmanes completament inmovil sense que brotes ni recaigues... i en questió de una setmana s'ha anat a fer punyetes, pero mes que seques semblen com cremades... Ara ja esta bastant fotut, el que fare sera transplantarlo, veure com te les arrels, si estan seques vol dir que ja dorm, i si encara estan tendres i veig que les arrels estan mes o menys be, fare una mica de poda si veig alguna anomalia per alla baix i li donarem una altre oportunitat amb terra nova, ara que s'acosta la tardor i que la calor comença a baixar estara una mica mes be perque comensi a tornar a brotar, en cas de que estigui viu clar, depás tallare una mica tota les branques que tingui per veure si esta viu, o anar tallant per arrivar fins que es vegi verd a veure si així el motivo perque torni a brotar.
Un amic meu jardiner em va dir que els vegetals son dificils de saber si estan del tot morts, ja que ell ha vist plantes que practicament estan mortes, cuidarles duran un any i al cap del any tornar a brotar. Doncs posare la fé amb ell i a veure si es veritat. _________________ 盆栽はげじゅつです。"bonsai wa gejutsu desu."
El Bonsai és ART! |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
Ireneu Webmestre

Registrat: 13 Abr 2007 Missatges: 437 Ubicació: L'Hospitalet de Llob. (Barcelona) Zona 10A.
|
Publicat: Ds Set 04, 2010 12:07 pm Assumpte: |
|
|
No t'hi capfiquis massa. Si no surt ràpid, lo millor que pots fer és comprar-te un altre tipus d'arbre que sigui més agraït de cultivar i aprendre dels errors comesos amb aquest altra.
N'hi han espècies tals com la sageretia, la carmona i la serissa, que només fan que decebre al bonsaista novell.
Quantes aficions incipients no hauran trencat aquestes espècies maleïdes!!!
-Ireneu- _________________ - Bonsai vol dir, sobretot, amor als arbres. - |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
|
|
No pots publicar nous temes en aquest fòrum No pots respondre a temes en aquest fòrum No pots editar els teus missatges en aquest fòrum No pots esborrar els teus missatges aquest fòrum No pots votar a les enquestes en aquest fòrum
|
|