Índex del Fòrum de Bonsai Obert Bonsai Obert
El Bonsai en català a l'abast de tothom

FAQFAQ   BuscarBuscar   Llista de MembresLlista de Membres   Grups d'UsuarisGrups d'Usuaris   Registrar-seRegistrar-se 
 PerfilPerfil   Inicia una sessió per veure els teus missatges privatsInicia una sessió per veure els teus missatges privats   Iniciar SessióIniciar Sessió 

Article contra els bonsais.

Publicar un tema nou   Respondre al tema    Índex del Fòrum de Bonsai Obert -> El Parlament
Veure tema anterior :: Veure tema següent  

Creus que el Bonsai pot considerar-se Art?
Si
87%
 87%  [ 7 ]
No
12%
 12%  [ 1 ]
Tinc dubtes.
0%
 0%  [ 0 ]
Vots Totals : 8

Autor Missatge
Ireneu
Webmestre

Registrat: 13 Abr 2007
Missatges: 437
Ubicació: L'Hospitalet de Llob. (Barcelona) Zona 10A.

MissatgePublicat: Ds Abr 18, 2009 3:42 pm    Assumpte: Article contra els bonsais. Respondre citant

Ahir vaig llegir al diari 20minutos aquesta opinió.

http://blogs.20minutos.es/cronicaverde/post/2009/04/17/bonsaais-aaarte-o-mutilaciain-

Que en penseu vosaltres?

Jo crec que s'ha passat una mica, tot i que te collons el que va gosar arrencar l'arbre simplement per omplir-se la butxaca. Evil or Very Mad

-Ireneu-
Victor
Fulla Tendra

Registrat: 03 Abr 2009
Missatges: 38
Ubicació: Barcelona

MissatgePublicat: Dg Abr 19, 2009 1:50 pm    Assumpte: Respondre citant

Bé, l'article és autèntic 20 minutos. Titular: soc polèmic llegiu-me; a la majoria ni us ve ni us va pero soc perfecte per aillar-te del mon quan estàs al metro.
En quan al pobre arbre, aquest aficionat al bonsai pot tenir problemes. Si mes no desde medi ambient no se si d'Asturies o Central, perquè desconec si es parc natural o nacional, se li hauria d'estirar les orelles almenys. I no vull jutjar perque potser molts hem fet coses que no s'havien der fer. Jo, sent adolscent que es començava a interessar per l'art del bonsai, vaig endur-me un pi blanc de les roques del cami de ronda de tamariu a llafranc que evidentment va morir donada la meva inexperiència. La meva assignatura pendent és minimitzar el dany que vaig causar. Crec que una recuperació o yamadori només s'ha de fer per donar-li una vida millor a un arbre: un exemplar que neix al costat de les vies i es constantment castigat pels serveis de manteniment o un arbre en el cami sempre trepitjat pels que passegen com va ser la meva segona experiència.
AMADE
Branquilló

Registrat: 09 Mar 2008
Missatges: 198
Ubicació: Manresa zona 9b

MissatgePublicat: Dg Abr 19, 2009 4:48 pm    Assumpte: Respondre citant

penso que aixo esta mal fet, pero..........................no se sap si cuan van recuperar el teix, els qui o ban fer tenien la aprovaçiò de les autoritats perque tenie que fer la feina un renomenat bonsaika en una mostra oficial de bonsai a nivell internaçional

per lo demes jo no faig cas de les escritures de segons qui, que com els que fan negoçi amb els arbres que agafan de la natura, auets q'uescriuen aquests articles, suposo que tambe deuen cobrar d'onsigui per les visites al seu blog, en aquet cas el 20 minuts

però nomes es la meva opiniò
Fulla Madura

Registrat: 17 Mar 2009
Missatges: 92
Ubicació: tragó de peramola (alt urgell)

MissatgePublicat: Dg Abr 19, 2009 5:25 pm    Assumpte: Respondre citant

Això mateix!!!!!!!!!!!!fotem-li gasto,visca les opinions gratuïtes i sense cap fonament. Mad
Jo no entraré a discutir si està be o malament arrancar l'arbre perquè penso que es un altre debat.
Ara,no fotem,fer les comparacions amb els peus de les xinetes i si als arbres els fa mal quan els tallem les arrels,etc,etc............això si que son barbaritats,estàn millor cuida`ts qualsevol dels nostres arbres que els que estan vora una carretera i tot sovint els poden sense miraments perquè no facin nosa.O també els arbres que arrenquen sense pietat quan han de fer un camí nou.Entre poc i massa home. Evil or Very Mad
En fí,no val la pena perdre més temps amb aquestes collonades.

SALUT.
Tornar a dalt
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat
Ireneu
Webmestre

Registrat: 13 Abr 2007
Missatges: 437
Ubicació: L'Hospitalet de Llob. (Barcelona) Zona 10A.

MissatgePublicat: Dg Abr 19, 2009 8:47 pm    Assumpte: Respondre citant

A veure... jo el que crec és que el tio aquest no sabia de que escriure i va trobar el primer tema que li ha semblat. Avui ens ha tocat el rebre als bonsaistes, els podia haver tocat als pagesos o als carnissers o els recol·lectors de tòfones , però mira...

És veu que els pollastres els mengen vius per a no fer-los patir, i les carxofes les mengen un cop florides per a no fer patir la carxoferes...

Això si, una poda salvatge de plataners a principis d'octubre per estalviar-se el salari dels escombriaires per recollir les fulles quan encara no n'ha llençada ni una, és molt més decent... on va a parar! Evil or Very Mad

-Ireneu-
Pepe Rosca
Branquilló

Registrat: 03 Abr 2009
Missatges: 141
Ubicació: Vila Real . a la Plana Baixa.

MissatgePublicat: Dv Abr 24, 2009 5:24 pm    Assumpte: Respondre citant

estic d'acord en tot el que s'a dit, peró em sembla que hi.a molta hipocresia amb el tema, no pasa res cuan s'aranca un arbre, si al qui li molesta es al ajuntament , per isemple ,o alguna entitat ofisial mes,ni que dir dels que fan les carreteres i autovies, hi entren les maquines i eu fan tot terra campa, i no pasa res, siga el abre que siga , us podria contar casos concrets pero m'a llargaria masa.
sobre el cas en concret ,li vaig preguntar a Pascual (el meu mestre ) i lo unic que va saber dirme es que l'arbre no s'avia recuperat enguany,que façilment tindria ja uns cuans anys recuperat, del tema dels permisos , no en se res.
pero que hi farem, com diu l'Ireneu ens a tocat rebre als nostres.
fins aviat.
Nelo Font
Fulla Tendra

Registrat: 14 Abr 2009
Missatges: 37

MissatgePublicat: Dc Mai 06, 2009 3:54 pm    Assumpte: Respondre citant

Com he trobat un articul que vaig escriure pera una revista (no, no era 20 minuts Twisted Evil ) i en la lluntania m' ha paregut prou bó, ho he pujat a ma uep i es pot llegir directament en la pagina:

http://www.nelocactus.org/Un%20poco%20de%20todo.html

(Pa ca'l final esta en valenciá.....)

Els millors amics dels homens...son les plantes
Tornar a dalt
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat Visitar pàgina web de l'autor Direcció AIM
Mostrar missatges d'anteriors:   
Publicar un tema nou   Respondre al tema    Índex del Fòrum de Bonsai Obert -> El Parlament Totes les hores són GMT + 1 Hora
Pàgina 1 de 1

Canviar a:  
No pots publicar nous temes en aquest fòrum
No pots respondre a temes en aquest fòrum
No pots editar els teus missatges en aquest fòrum
No pots esborrar els teus missatges aquest fòrum
No pots votar a les enquestes en aquest fòrum