| Veure tema anterior :: Veure tema següent |
| Autor |
Missatge |
Nelo Font Fulla Tendra
Registrat: 14 Abr 2009 Missatges: 37
|
Publicat: Dj Abr 23, 2009 5:17 pm Assumpte: Colzadura (en un punt aereu...) |
|
|
La colzadura aerea té unes tecniques facils i a soles es te que tindre atencio en llevar tota la corfa i floema, pera tallar el pas de la llacor pa ca baix i forçar l'eixida de les arraïls. Com fa poquet vaig fer una colzadura en una Glycina o Wisteria, he pujat a la meua uep els passos mes importants en fotos, que podeu mirar directament en http://www.nelocactus.org/Un%20poco%20de%20todo.html
o entrant en la uep, pero de totes maneres, vaig a ficar aci algunes fotografies.....
En esta foto he senyalat un foraet qu'he deixat pera tirarli aigua de quan en quan i mantindrelo humit...
En la foto empalustranme el dit, es tracta de una barreja d'homones i aigua, prou diluit, perque, com explique en la uep, sempre qu'em passava de ficarne hormones en pols, es fea un callo i no eixien arraïls... _________________ WWW.NELOCACTUS.ORG
Els millors amics dels homens...son les plantes |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
Nelo Font Fulla Tendra
|
Publicat: Dj Abr 23, 2009 5:24 pm Assumpte: |
|
|
No he ficat foto, pero despres es fica un plastic negre per damunt, de qualsevol manera, en el fi de qu'es calfe mes i no done la llum a les arraïls, pero qu'es puga llevar quan vullgam pera comprobar si apunten algunes.....
Pera comprendre millor l'explicacio, es te que tindre en conte que la glycina va de dreta a esquerra, est dir, el nebari a la dreta i el apiç a l'esquerra.... _________________ WWW.NELOCACTUS.ORG
|
| Tornar a dalt |
|
 |
Pepe Rosca Branquilló

Registrat: 03 Abr 2009 Missatges: 141 Ubicació: Vila Real . a la Plana Baixa.
|
Publicat: Dv Abr 24, 2009 4:50 pm Assumpte: |
|
|
que hi.a Nelo? , unes preguntetes de noventzá,
vas fer servir el truc eixe que diuen de esperar unes hores per vore si es feia negre on vas llevar la corfa i floema, abans de començar?
o es que directamen vas llevar mes corfa i floema que menys?
no vas tapar amb paper de diari o semblant , per si de cas fos massa la calentor?
ja ens diras com ta'nat el colzament.
fins ara. _________________ A camí llarg, passa curta. |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
Nelo Font Fulla Tendra
|
Publicat: Dv Abr 24, 2009 10:26 pm Assumpte: |
|
|
No, no m'he esperat gens, suponc que ho he fet be i suficient ya que me he esmerat retallant.....
Lo del paper n'ho sabia, encara que no crec que fassa falta reduïr la calor, que es molt bona pera que ixquen les arraïls, com ho demostra el fet de que s'empleen resistencies i termostats de cable (de aquarium) en el estaquillat i els transplants en prou bons resultats i que, ademes, el plastic negre está prou llunt del tall, separat per la molla de turba i verdet..... _________________ WWW.NELOCACTUS.ORG
|
| Tornar a dalt |
|
 |
Ireneu Webmestre

Registrat: 13 Abr 2007 Missatges: 437 Ubicació: L'Hospitalet de Llob. (Barcelona) Zona 10A.
|
Publicat: Dg Abr 26, 2009 12:51 am Assumpte: |
|
|
Uau! Està molt ben explicat, Nelo! Jo crec que aquest és un missatge ben instructiu i interessant!
Moltes felicitats!
-Ireneu- _________________ - Bonsai vol dir, sobretot, amor als arbres. - |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
Nelo Font Fulla Tendra
|
Publicat: Dc Abr 29, 2009 11:03 pm Assumpte: |
|
|
Despres de solament 15 dies, ha brotat molt i les fulles han madurat y brotat en cantitat....Aixó fara que la llacor elaborá presione en el tall i facilite l'emissio d'arraïls....
 _________________ WWW.NELOCACTUS.ORG
|
| Tornar a dalt |
|
 |
v.ben.v Branquilló
Registrat: 02 Ago 2008 Missatges: 122 Ubicació: oliana
|
Publicat: Dt Jul 14, 2009 10:54 pm Assumpte: |
|
|
Hola , molt ben ilustrad jo tambe ho faig casi tot igual menys dues coses; l'anella al boltant del troc no l'hi he posat mai, i l'altra cosa es que no deixo forat per afeguir aigua simplement punxo amb una xeringa com qui pose una injeccio.
De totes maneres bona ilustracio. Salutacions |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
AMADE Branquilló
Registrat: 09 Mar 2008 Missatges: 198 Ubicació: Manresa zona 9b
|
Publicat: Dg Mai 30, 2010 4:18 pm Assumpte: |
|
|
Nelo com va sortir la colçadura (suposo que be) ja ens l'ensenyaras
slut _________________
  |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
Ireneu Webmestre

Registrat: 13 Abr 2007 Missatges: 437 Ubicació: L'Hospitalet de Llob. (Barcelona) Zona 10A.
|
Publicat: Dc Jun 09, 2010 4:26 pm Assumpte: |
|
|
Això, això... a veure si poses notícies de com va sortir el murgó!
Digues alguna cosa, Nelo! Que estem impacients!
-Ireneu- _________________ - Bonsai vol dir, sobretot, amor als arbres. - |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
ferran Fulla Madura
Registrat: 25 Mai 2010 Missatges: 50
|
Publicat: Dj Jun 10, 2010 10:02 am Assumpte: |
|
|
Gracies Nelo per las fotos tant detellades dels diferents pasos a seguir per realitzar la colzadura. En vaig fer-ne una, ara fara un mes i mig, aproximadament, a una crassula. De moment no es veuen arrels, pot ser que encara hagi d'esperar una mica més per veure resultats???.
SALUTACIONS,
Ferran |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
|