|
Bonsai Obert El Bonsai en català a l'abast de tothom
|
| Veure tema anterior :: Veure tema següent |
| Autor |
Missatge |
Victor Fulla Tendra
Registrat: 03 Abr 2009 Missatges: 38 Ubicació: Barcelona
|
Publicat: Dc Mai 20, 2009 2:07 pm Assumpte: Crec que son uns abellots |
|
|
Hola de nou,
Una mica més sobres els cercis que segurament alguns recordareu. Ara em trobo amb això:
Abans de res: ho he comprovat i recomprovat i no hi ha cap oruga. De fet no és la primera vegada però no amb aquests arbres. L'any passat uns abellots venien al meu parasol fet de chorisia speciosa i començaven a tallar les fulles (que també son molt tendres) i s'emportaven els troços per fer el seu niu o jo que sé! Crec que és el mateix. Fa tota la pinta. Algú s'hi ha trobat? Alguna cosa que els espanti? Gràcies. _________________ Victor |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
Ireneu Webmestre

Registrat: 13 Abr 2007 Missatges: 437 Ubicació: L'Hospitalet de Llob. (Barcelona) Zona 10A.
|
Publicat: Dj Mai 21, 2009 9:20 pm Assumpte: |
|
|
Si, si! Són un tipus d'abella solitària que fa servir les fulles per a folrar les parets del seu niu.
Com tinguis moltes per allà a la vora, et deixaran l'arbre ben pelat! jajaja! El problema està en que no és gens fàcil de veure, ni d'actuar contra elles, res més que muntar guàrdia davant de l'arbre i caçar-la al vol... si la enxampes!
Mira-t'ho del bon punt de vista... t'està fent una defoliació parcial que ajudarà a treure rebrots de segona ramificació.
Bona sort i paciència!
-Ireneu- _________________ - Bonsai vol dir, sobretot, amor als arbres. - |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
AMADE Branquilló
Registrat: 09 Mar 2008 Missatges: 198 Ubicació: Manresa zona 9b
|
Publicat: Dv Mai 22, 2009 9:06 pm Assumpte: |
|
|
crec que si tractes el cercis amb un insecticida, ja en tindras prou perque no torni mes
de totes totes............cuan ja tingui fet el niu tampoc tornara mes
( mira de fertela amiga...........que com diu l'Irineu t'ajudara amb les defoliaçions) _________________
  |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
Pepe Rosca Branquilló

Registrat: 03 Abr 2009 Missatges: 141 Ubicació: Vila Real . a la Plana Baixa.
|
Publicat: Ds Mai 23, 2009 8:32 pm Assumpte: |
|
|
una amiga meva de un altre forum va tindre el mateix problema y li van recomanar que cambiara de lloc el arbre , no se li va rullar ve o no , no et puc dir res mes , sort.
fins aviat. _________________ A camí llarg, passa curta. |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
Ireneu Webmestre

Registrat: 13 Abr 2007 Missatges: 437 Ubicació: L'Hospitalet de Llob. (Barcelona) Zona 10A.
|
Publicat: Dl Mai 25, 2009 8:40 am Assumpte: |
|
|
Crec que això de canviar-los de lloc pot funcionar.
Prova-ho, i si rutlla, doncs ens ho confirmes, no?
|
| Tornar a dalt |
|
 |
Victor Fulla Tendra
Registrat: 03 Abr 2009 Missatges: 38 Ubicació: Barcelona
|
Publicat: Dl Mai 25, 2009 11:07 am Assumpte: |
|
|
Provar-ho, ho provaré. El que passa que no crec que funcioni perquè:
- tinc una terrassa molt petita
- no es un abellot solitari, son molts abellots solitaris. Recordo l'any passat veure'n simultàniament 6 o 7 fent feina. Gràcies a la meva chorisia tots van poder-se fer un palau o sigui que van poder posar molts ous i aquest any n'hi haurà mes, suposo, pero espero equivocarme...
Jo havia pensat que potser hi havia algun truquet de la iaia tipus banyar les fulles amb alguna substància com tabac o lavanda o altres perque la olor els mantingues lluny. A veure com acaba la història. _________________ Victor |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
Ireneu Webmestre

|
Publicat: Dl Mai 25, 2009 11:25 am Assumpte: |
|
|
No se... ara se m'ocorre que podies tirar-li sofre a les fulles, igual que es fa a les tomaqueres. És possible que el sofre a la boca, no li faci gaire bon gust...
Per provar no perds res, clar...
|
| Tornar a dalt |
|
 |
Pepe Rosca Branquilló

Registrat: 03 Abr 2009 Missatges: 141 Ubicació: Vila Real . a la Plana Baixa.
|
Publicat: Dl Mai 25, 2009 6:47 pm Assumpte: |
|
|
lo de cambiarles de lloc es perque les abelles es comuniquen on troben el gasto (o el que sigui) y dons acudisen a grapats, si li cambies, les desorientes, ara, si tan petita es la terrasa, no se si rullara.
fins ara. _________________ A camí llarg, passa curta. |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
Ireneu Webmestre

|
Publicat: Dv Jul 03, 2009 4:41 pm Assumpte: |
|
|
Doncs, si, son abellots i alguns tipus de vespes. Jo tinc un codonyer, que me l'han deixat taladrat. La gràcia és que el vaig canviar de lloc, i efectivament, va funcionar la cosa amb el codonyer, però van prendre-la amb un om que tenia al costat i s'emportaven les fulles senceres!
Es veu que van dir, a falta de pa... bones són fulles d'om! i tot i que eren força més petites, com amb una olivera i un ficus que vaig posar al lloc del codony no anaven a ficar-li queixalada, doncs van optar per deixar-me mig pelat l'om. Feia gràcia veure-les amb una fulla entre les potes -segons va dir la meva parella, clar-
|
| Tornar a dalt |
|
 |
AMADE Branquilló
Registrat: 09 Mar 2008 Missatges: 198 Ubicació: Manresa zona 9b
|
Publicat: Dj Jul 09, 2009 7:46 pm Assumpte: |
|
|
mirat això, tens molta infomaçiò per internet
(Megachile centuncularis) Se caracterizan por producir agujeros en el follaje, claramente identificables, ya que son cortes perfectamente regulares. Estos cortes los realizan desde el borde de la hoja y pueden ser tanto circulares como semicirculares. Este es más bien un daño estético principalmente y luego, si el ataque es muy severo, al atacar gran número de hojas puede influir en el nivel de fotosíntesis de la planta, al reducir su superficie de hoja. Las abejillas no cortan las hojas para alimentarse, sino que lo hacen para realizar sus nidos, donde posteriormente hacen la puesta,que construyen en lugares variados, en cavidades naturales, estén donde estén. En España tiene lugar una generación por año, dándose la emergencia de los adultos en Abril/Mayo. Los principales métodos de control de la abejilla cortadora del rosal depende de la severidad del ataque, pues si bien se ha mencionado antes que son solitarias, nada impide que varias afecten a la misma planta. Por tanto, si el ataque es leve y considerando su capacidad polinizadora, además de lo inconveniente que es el uso excesivo de productos fitosanitarios se puede intentar la eliminación física e individual de la abejilla. De todos modos si el ataque es severo y como la abejilla es difícil de ver en la planta, se puede recurrir al uso de insecticidas: - Tratamientos químicos con insecticidas de aplicación foliar como son el Clorpirifos, Cipermetrina (que es un piretroide) y el Fosalone, entre otros muchos. _________________
  |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
Ireneu Webmestre

|
Publicat: Dl Jul 13, 2009 11:42 pm Assumpte: |
|
|
Merci per la informació, Amade!  _________________ - Bonsai vol dir, sobretot, amor als arbres. - |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
Uri Fulla Tendra
Registrat: 02 Ago 2009 Missatges: 11
|
Publicat: Dc Gen 20, 2010 10:36 pm Assumpte: |
|
|
Hola
Potser es una mica tard per contestar el post pero així potser li servirà a algú més la temporada vinent.
Es habitual trobarles als rosers, pero quan no en hi ha tallen tota fulla que els hi sembla, no fan gaire mal a no ser que en tinguis moltes, en qualsevol cas el control amb insecticides es complicat, les fulles son per fer el niu, així que a no ser que les ruixis directament amb un aerosol poca cosa els hi fas, si es un insecticida de contacte una ruixada a la planta d'un dia cap a l'altre li fa gaire cosa, perque a la planta hi estan molt poc temps, amés les fulles no les consumeixen així que no ingereixen insecticides encara que siguin sitemics.
El mes eficaç es una barrera física, una malla ben colocada acaba amb el problema i n'evita d'altres, si no arriven a les fulles aviat deixaran de visitar-vos, amés els adults no estan tallant fulles tot l'any ho solen fer durant un mes o mes i mitg...
Si busqueu al youtube leafcutter bee crec recordar que hi ha videos penjats d'aquestes besyioles.
Salut |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
Ireneu Webmestre

|
Publicat: Dj Gen 21, 2010 10:21 am Assumpte: |
|
|
Hola Uri!
Tens tota la raó en això que dius, ja que les abelles solitàries són molt difícils d'eradicar, i no hi val tampoc l'esforç que porta el controlar-les pel mal que fa a la planta, encara que això dependrà del grau de cura de l'arbre per part del bonsaika: imagina't que tens un cercis per a una expo i te'l deixen amb diverses fulles menjades... et menjaries al bitxo! En aquest cas, tallar les fulles afectades i posar una xarxa prima ja hauries de tenir-ne prou.
De totes formes, cal constar que aquestes abelles tampoc van en "ramat", ja que com el seu propi nom indica són solitàries i eviten el contacte amb d'altres abelles de la mateixa espècie. La familia, per lo vist, la volen ben lluny...
En definitiva, no són un gran problema de salut per a les plantes, si més no estètic pels ulls del cultivador.
|
| Tornar a dalt |
|
 |
|
|
No pots publicar nous temes en aquest fòrum No pots respondre a temes en aquest fòrum No pots editar els teus missatges en aquest fòrum No pots esborrar els teus missatges aquest fòrum No pots votar a les enquestes en aquest fòrum
|
|